Je bent niet ingelogd.

#1 2015-11-28 20:28:32

Ruud
Gebruikers

Te koop 1.8 16V 2001 in zeer goede staat

Wegens gezinsuitbreiding in de nabije toekomst gaat mijn Coup de deur uit (met pijn in mijn hart). Altijd koste noch moeite gespaard om hem in een nette staat te houden.

Het is 1 van de laatste die van de band zijn gerold (kenteken januari 2001). Ik heb de coup in december 2006 gekocht met 104.000 op de teller. In de afgelopen 9 jaar is ie kortstondig verkocht geweest (aan een andere clubmember hier) en toen de nieuwe eigenaar hem weg deed heb ik hem weer terug gekocht omdat ik hem mistte ;-). Momenteel wordt er nog dagelijks mee gereden en staat er 223.000 op de teller. Heeft me in 9 jaar nooit laten staan en start nog elke dag zonder problemen.

Er is een lange lijst met onderhoudshistorie vanaf het moment dat ik hem heb aangeschaft aanwezig, ik heb alles tot op de cent bijgehouden. Meest recente onderhoud betreft het vervangen van de aircopomp door een 2e hands exemplaar en ik heb er van de zomer een nieuwe accu in gezet. Als je wilt weten wat er verder allemaal aan is gedaan dan kan ik je een lijst sturen met de meest belangrijke zaken.

De coup is altijd zeer goed behandeld. Van binnen zijn er (op het leer van de bestuurdersstoel na) haast geen gebruikssporen. van buiten ziet hij er op het eerste gezicht ook netjes uit, maar als je goed gaat kijken zijn er wel kleine deukjes te vinden (portierdeuren van onoplettende parkeerders...). Enige wat ik kan bedenken wat niet werkt is de centrale deurvergrendeling. Ik rijd meestal alleen dus geen behoefte gehad te gaan zoeken waarin dit zit.

Plus sideskirts en bumperlips zijn later toegevoegd en in kleur gespoten. Hij staat op originele 15 inch lichtmetalen velgen met Dunlop zomerbanden (205/50/15) met nog voldoende profiel. Daarnaast heb ik een set originele 16 inch lichtmetalen velgen waar de Michelin winterbanden met ruim voldoende profiel op liggen. De foto's hieronder spreken voor zich. Ik wil graag peilen of er interesse is. Ik heb nog geen hoge nood om hem weg te doen.

De 2 grootste aandachtspunten zijn:

-  distriebutieriem zit er aan te komen. (dat is de voornaamste reden dat ik hem weg doe, anders zou ik hem misschien gewoon naast een aan te schaffen gezinsauto blijven rijden)
-  ik gebruik de coup in het buitenland. Voor een serieuze bezichtiging met intentie tot koop zorg ik dat ie naar Nederland komt, maar ik ga uiteraard niet elke week heen en weer rijden ;-).

dbb1c699-5eb6-4dda-a2d0-9fa35d6b74db_zpsbflqezpe.jpg
FiatCoupe9.jpg
FiatCoupe15.jpg
FiatCoupe16.jpg
FiatCoupe17.jpg
FiatCoupe18.jpg
FiatCoupe22.jpg

#2 2016-05-24 22:45:32

coupedude
Gebruikers
Van: Berkel&Rodenrijs

Re: Te koop 1.8 16V 2001 in zeer goede staat

nog te koop

Te gekke wagen de Fiat coupe.
ben met toeval in aanraking gekomen en heb er nu 15
Dit is nog maar het begin wil alle uitvoeringen en kleuren hebben  :cool:via onze VIP club doen wij reparaties service en onderhoud
officiële uitlees apparatuur examiner

#3 2016-05-25 18:58:22

Ruud
Gebruikers

Re: Te koop 1.8 16V 2001 in zeer goede staat

Yep, hij is nu tijdelijk in NL omdat ik zojuist de apk heb laten doen.

Forum footer