Ik zag in (o.a.) het topic met de foto's van Breda-Tilburg van zondag j.l. dat sommigen de kentekens op de foto's onleesbaar maken,
en sommigen niet.
Zojuist kort even op o.a. autogallerij gekeken, en daar kom ik het grootste deel van de auto's tegen met de kentekens leesbaar, ook degene die
eerder hun kentekens hebben weggeveegd.
Daarnaast wordt 'wegkrassen' in de filmpjes lastig, dus ook daar kunnen ze worden gelezen.
Ik ben benieuwd hoe er over gedacht wordt, ook de redenen om het wel of niet te doen.
Mocht er iemand op mijn foto's staan met z'n kenteken en dat liever niet heeft, graag ff een pb, dan poets ik dat kentekens weg.
Ik snap sowieso niet wat het probleem ervan is?
Als je de juiste connecties hebt dan kun je via het kenteken veel gegevens achterhalen, zoals adresgegevens van de eigenaar. Handig voor mensen die graag eens in iemand anders zn auto willen rijden...
Ik heb het met motoren wel altijd weggehaald omdat ze diefstalgevoelliger zijn dan auto's. Persoonlijk mag mijn kenteken best blijven staan, als iemand zijn kenteken niet in beeld wilt hebben laat dit dan even weten aan diegene die de foto heeft geplaatst.
Martijn schreef:
als iemand zijn kenteken niet in beeld wilt hebben laat dit dan even weten aan diegene die de foto heeft geplaatst.
Das ook mijn idee.
Als ik foto's plaats dan haal ik altijd de kentekens weg. Dit puur uit eigen initiatief. Je plaatst wel foto's van andere auto's. Pas geleden is er een auto gestolen van een lid van een tuningclub 'streetgasm' ook dit kwam volgens mij door kenbaar hebben van je kenteken. Wat martijn al zegt criminelen kunnen tegenwoordig meer met kentekens dan wij met RDW. Verder moet natuurlijk iedereen zelf weten of hij het weg haalt ja of nee
Ik heb er zelf op zich geen probleem mee dat het zichtbaar is (maar heb ze op bv autogallerij toch wel weggewerkt).
Op deze foto's heb ik ze sowieso weggehaald omdat er ook andere auto's op staan.
Is op zich kleine moeite en kan het beter vooraf doen dan achteraf.
CouPvdK schreef:
Ik heb er zelf op zich geen probleem mee dat het zichtbaar is (maar heb ze op bv autogallerij toch wel weggewerkt).
Op deze foto's heb ik ze sowieso weggehaald omdat er ook andere auto's op staan.
Is op zich kleine moeite en kan het beter vooraf doen dan achteraf.
Maakt mij niet uit, voor zover ik weet heeft mijn LE al twee eigenaren
..... maar ff serieus, ik ben wellicht een betje naief maar wat moet iemand er mee? je kan iedere auto altijd een poot uitdraaien door te melden dat hij een ongeuk heeft veroorzaakt als je hem ergens tegenkomt.... verder weet ik het niet.
FastAtje schreef:
Maakt mij niet uit, voor zover ik weet heeft mijn LE al twee eigenaren
..... maar ff serieus, ik ben wellicht een betje naief maar wat moet iemand er mee? je kan iedere auto altijd een poot uitdraaien door te melden dat hij een ongeuk heeft veroorzaakt als je hem ergens tegenkomt.... verder weet ik het niet.
Is ook meer gevoelsmatig. Komt door al die gemene internetschuimers die al je gegevens willen misbruiken. Zou verboden moeten worden, net als autodrop.
de jongste coupe is al een oude bak dus er valt niet echt wat te halen. wij denken iets van waarde te hebben maar dieven denken daar iets anders over, zet je auto maar eens te koop.
In het begin heb ik vernomen dat er nog wel eens een coupe gestolen werd maar, ik heb in de laatste jaren zelden gehoord dat een coupe gestolen wordt, ik denk dat dit net zo dom is als een ferrari jatten er rijden er te weinig van rond om hem in delen te kunnen verkopen. he tis en blijft niche markt en daar wordt in ieder geval niet door een professionele dief die snel wil verdienen iets gestolen.