Er besloop me ineens een leuk (lees; absurd) idee toen ik mijn coupe vandaag op mijn werk zag staan naast een motorisch welhaast afgeschreven 20vt![]()
Wat nou als ik de voortrein van die 20vt kan bemachtigen en dit wil in/overbouwen op mijn 16vt?
Wat heb ik dan allemaal nodig?:
om te beginnen natuurlijk de complete veerpoten incl. lagers, veren, schokdempers, naven, klauwen, schijven, blokken etc.
Maar dan rest nog: de aandrijfassen... passen de aandrijfassen van een 20vt in de versnellingsbak van een 16vt?
En zijn bevoorbeeld de stuurstangen (of spoorstokken, ieder zijn benamingen) en draagarm/fusee posities dan nog wel hetzelfde...? of moeten de draagarmen dan bijvoorbeeld ook van een 20vt worden overgezet?
kortom... een bult werk! Maar wel een uitdaging.
Wie kan mij hier meer over vertellen? ![]()
Waarom zou je dit willen doen? Het enige wat vaak wordt gedaan is het overzetten van de aandrijfassen (driveshafts) en naven voor het monteren van andere remmen en 5 gaats wielen. Dat schijnt wel te kunnen, als je het serieus van plan ben heb ik het email adres van iemand die het al heeft gedaan.
Één woord! Brembo's! ![]()
Maargoed, uit jou verhaal haal ik dat de assen van een 20vt passen op de 16vt versnellingsbak?
Yes schijnt wel te kunnen, maar nogmaals voor meer info moet je iemand anders hebben. saint op www.fccuk.org/forum
de brembo's zijn inderdaad mooie remmen, al weet ik niet of je op straat echt verschil gaat merken. Moet eerlijk zeggen dat ik pas echt goed voelde wat banden en remmen zijn toen we met sem zijn 20vt op Spa hebben gereden.
Ach, het was ook meer een impulsief idee hoor
het gaat er hoogst waarschijnlijk echt niet van komen ![]()
Maar wie weet. Ben naar eigen zeggen aardig handig met autotjes, maar om gewoon de heleboel uit elkaar te slopen en overzetten... en er achteraf achterkomen dat misschien het belangrijkste niet past, de assen.... nee dank je:P Vandaar dat ik het gewoon even vroeg ![]()
Laatst bewerkt door ArieCoupe (2010-07-24 12:25:20)
was dus wel een leuke gedachte
en je weet maar nooit waar zo,n brainwave toe kan lijden ![]()