Martijn schreef:
Ziet er prima uit eddy! Je bent alleen de velgen vergeten volgens mij
Ja idd martijn daar moet ik ook is tijd gaan insteken, maar dan wil ik wel een momentsleutel hebben.
ik heb er ene mag je komen lenen .
Gewoon een keertje demonteren eddy, dan insprayen met velgen reiniger, 30 secs laten weken, inborstelen met de velgenborstel, afspoelen met véél water, kleien en in de wax zetten. Zie mijn volvo velgen een paar pagina's terug.
Zo, vanavond ein-de-lijk even de V*lvo 2 uurtjes lang kunnen verwennen! Na ruim 800km deze week was het toch wel tijd voor een beetje liefde :tumbup
Eerst de auto gefoamed, ook 2 foto's gemaakt van vóór en na, om het verschil te laten zien. Had de foamlans net nieuw, dus het is nog een beetje spelen met de juiste verhoudingen.
foamen:
De lak vóór het foamen (zand!)
En de lak na het foamen, minder zand dus minder kans op krassen.
Ik gebruik de Supa Snow Foam van Autobrite. Opzich schuimt het prima, maar het lukt mij niet om het mengsel zó te krijgen dat de foam echt 4-5 minuten blijft plakken.
De auto hierna gewassen met mijn nieuwe aanwinst: Dodo juice born to be mild. Reden waarom ik hem voor mijzelf heb gekocht is omdat hij zuinig is, en ik was de auto nogal regelmatig. Ik heb 10ml gebruikt voor een 12l emmer en dat ging prima. Als ik niet eerst had gefoamed had ik wel wat meer gebruikt. 
Ik had eigenlijk geen zin om een wax aan te brengen, daarnaast zit er nog steeds de FX Synwax op van een week of 7 geleden, en ik wil eigenlijk wel kijken hoe lang die blijft zitten. Dan maar even de lak 'boosten' met een quik detailer.(Quik Shine). De reflectie blijft toch wel altijd verbazingwekkend:
Het dak:
De motorkap:
Veel langer dan 2 weken blijft deze beschermlaag niet zitten, het is meer om van de glans te genieten
Totale tijd: 2 uur
Gebruikte spullen:
-hogedrukreiniger en foam lans
-foam
-shampoo
-washandschoen
-droogdoek
-quik shine spray
-microvezeldoek
Ik heb ook nog de dorpels en alles tussen de portieren schoongemaakt, maar geen fototjes genomen. Morgen nog even uitzuigen en hij is weer netjes ![]()
Wow, die glanst weer echt mooi!
Eigenlijk nooit gezeur van politie gehad met 't uitgebreide wassen en poetsen op die locatie??
Ik heb nog wel eens discussies met een vervelende snor gehad...
nope..zou niet weten waarom?
heb hier ook al woorden met de buren over gehad. officieel schijnt het niet te mogen ![]()

Wat mag dan niet? ik snap niet wat je bedoeld?
het is zo dat je in sommige gemeentes de auto niet mag wassen voor de deur ivm bodemvervuiling en shampoo's die niet biologisch afbreekbaar zijn. in delft is dit niet het geval.
idd auto wassen voor de deur, in Assen mag het dus niet vanwege het belasten van het milieu, en doe ik dus ook nooit ![]()
Laatst bewerkt door Reben (2010-06-04 16:01:17)

wat een onzin...
klopt blijf dus m,n coop gewoon op mijn erf wassen ![]()
Laatst bewerkt door Reben (2010-06-04 19:29:23)

Belasten milieu, het water komt toch allemaal samen in de rioolen dus begrijp dat niet, maar goed, zolang je plaats hebt Reben is het geen probleem he ![]()
@ Sem, idd geen probleem
denk dat ik zondag maar weer eens een overtreding bega ![]()

Bijna alle gemeentes hebben het inmiddels in hun APV opgenomen. Resterende gemeentes blijven waarschijnlijk niet achter.
Ik ken helaas uit mn directe omgeving ook verhalen van mensen die niet alleen zijn aangesproken, maar ook beloond
zijn met een bekeuring.
Omdat jij waarschijnlijk wat vaker en langer staat te wassen en poetsen, bedrijfsmatig, lijkt het me i.i.g. handig erover na
te denken. Zou wel vervelend zijn als je winst weer opgaat richting oom agent..
In mijn gemeente niets van bekend, het wassen doe ik ook nooit bedrijfsmatig.. maar ik zie ook iedereen gewoon op straat zn auto wassen. kan er op de website van de gemeente delft ook niets in tergvinden.
Martijn schreef:
In mijn gemeente niets van bekend, het wassen doe ik ook nooit bedrijfsmatig.. maar ik zie ook iedereen gewoon op straat zn auto wassen. kan er op de website van de gemeente delft ook niets in tergvinden.
Hier ook geen last daarvan en ik mag ook hopen dat dit zo blijft.
Ik zou zeggen ''GA BOEVEN VANGEN'' ![]()
hier in steenderen rijd niet eens politie en als ze toch eens langs komen waaien doen ze nergens moeilijk over zelfs niet over zijschermpje spuiten
bij ons rijdt er gemiddelt 1x per maand een snor voorbij of zen snelle brommer, en meer ook niet maar dan nog ik was em gewoon voor het huis nooit problemen gehad ofzo.
Ik ben vandaag met de Grande Punto van mijn ma aan de slag gegaan. Een half jaar geleden is er iemand met een sleutel langs te deur + voorscherm gegaan, resultaat: 2 krassen van 35cm lang.
Voor ik begon zagen ze er zo uit:

Toen de polijstmiddelen uit de kast gehaald:
En na een half uurtje + een biertje:

Gebruikte producten:
DAP 500
Wollen pad + ClearKote Blue Moose Cutting Cream
Gele pad + Monello Inizio
Oranje pad + Monello Mezzo
Witte pad + Monello Mezzo
Zwarte pad + Monello Finale
Blauwe pad + ClearKote Red Moose Glaze
ClearKote Handpad + Dodo Juice Purple Haze Pro
Moeders is weer blij!
Dit scheelt toch ruim 700 euro aan overspuiten ![]()
Tering... gewoon die hele kras weg wtf erg netjes
Van de week even bezig geweest met mijn nieuwe aanwinst,en daarna nog een lekker stukkie wezen rijden.
Oké dan,dit issem:
Hij had wat vliegjes gekopt en was dus vies:
Even afspoelen:
Shampoo pakken – 5ml is ruim voldoende voor 1 motor:
2 Emmers: 1 met schoon sop, 1 om in uit te spoelen
Met de washandschoen zachtjes schoonwrijven:
De vieze plekjes met een andere handschoen, ivm zand en vuil wat we niet op de lak willen hebben:
Achterbrug even met de borstel ivm zand en kettingvet:
Na afspoelen even drogen met de droogdoek:
Véél kleine waskrasjes op de seatcover:
Ook op de zijkant:
Beetje polijstmiddel met een handpad, en even 5 minuten spierballen kweken:
Geeft dit als resultaat (50-50):

Nu nog in de wax:

De lak van motorfietsen is best zacht, en kon dus met de hand en Mothers Step 1 - Pre-Wax Cleaner (is ook een polijstmiddel) alles al mooi swirlvrij krijgen. De rest doe ik wel met de DAP, gewoon omdat het kan en ik lui ben :-D
Rest van de motor komt nog, ik heb nog genoeg te doen! De Austintacious limited edition softwax van Dodo geeft trouwens echt een mooie glans, ben benieuwd naar de duurzaamheid (zal wel weer rond de 2-3 maanden zitten).
Zo, ziet er goed uit!
Maar dit is toch wel een verschil met de fireblade die je eerst had ![]()
Maarem... als je nog eens tijd over hebt (en trek in bier
) mijn brommer heeft ook nog een paar krassen op de rechter kuip! Heb het al grotendeels weggepoetst, maar mijn bekwaamheid is nu toch echt wel aan zijn max
het ding heeft waarschijnlijk een keertje tegen een muurtje geleund ofzo...
Laatst bewerkt door ArieCoupe (2010-07-29 12:32:53)
Wow.... de wonderguy voor al uw voertuigen ![]()
Hey ArieCoupe-> rij maar een keertje langs ![]()
Vandaag met Jeffrey bezig geweest aan zijn coupe:

De deur:

Motorkap":

Dak:
Alles met de DAP!
20 mins in de Dodo wax laten zitten:
En het eindresultaat, het regende buiten dus jammer genoeg foto's binnen. De reflectie was echt enorm mooi.