Je bent niet ingelogd.

#1 2017-06-18 20:32:24

Kris
Gebruikers

Originele staat -20VT

Beste forumleden,

Sinds mijn eerste ontmoeting in 1996 met de coupe in een plaatselijke garage is deze auto nog steeds een onvervulde jeugddroom gebleven. Nu mijn midlifecrisis eraan komt, is het tijd om die stilaan te vervullen  smile

Ik woon in België en daar heb je naar mijn weten geen coupe club of forum, dus is dit Nederlandse forum ideaal, al heb ik de indruk dat er best wat landgenoten op dit forum actief zijn smile. Nu, liefst zoek ik een wagen als investering, waarmee ik tijdens mooi-weer-zondagen kan rijden en verder op stal kan laten. Dat betekent dus weinig kilometers en met vooruitzicht op zo min mogelijk kosten.

Vandaar mijn vragen:
- welke uitvoering neem ik het beste? De 20VT LE, neem ik aan of een Plus uitvoering?
- zijn er bepaalde kleuren "waardevaster" dan andere?
- indien ik een wagen uit het buitenland zou invoeren, zijn er dan specifieke zaken waar ik speciaal op moet letten?

And last but not least: ik heb er nog nooit een gereden. Zijn er evenementen waar ik daar alsnog de kans voor zou hebben?

Ik heb er in België al 1 gevonden: iemand die z'n kennersoog al over de advertentie wil laten gaan?
http://m.autoscout24.be/anbod/fiat-coup … -311521269

Alvast bedankt!

Kris

#2 2018-03-24 00:49:59

Olivier
Gebruikers

Re: Originele staat -20VT

De LE. Heeft dacht ik Sidekits (body), Recaro Sportstoelen, 6-Bak versnelling inplaats van 5, start/stop knop.

En dacht ook stabilisatorstang. Brembo Remmen hebben dacht ik alle 20 en 16VT’s

Leuk allemaal maar maakt geen wereld van verschil  wink

#3 2018-04-28 01:36:54

Bino1983
Gebruikers
Van: Bovensmilde (Bij Assen)

LE en plus zijn in principe het zelfde. Startknop, 6bak, skirts en lipjes voor.  Wel andere kleuren en grille. Ook het interieur wijkt net iets af. Qua kleur gewoon nemen wat je mooi vind. Zelf vind ik bijvoorbeeld een plus meestal mooier dan een LE door de kleuren en ben niet zo van de grijze details die een LE heeft (spiegels, grille, achterlicht kokers en interieur.

#4 2018-05-03 16:46:49

barchetta
Gebruikers

Hey Kris,

Waar in Belgie woon je? Ik woon in Brecht en heb sinds Juli vorig jaar een sprint blauwe plus.

Ik zou eerder kiezen voor een LE of plus, zelf vind ik een plus iets subtieler dan een LE maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Om eentje vanuit het buitenland in te voeren zijn er ni echt speciale zaken om op te letten, alleen heb je dan 2de hands keuring zoals in Belgie.

Veel success met je zoektocht

barchetta '98 "Red Devil"
Coupe fiat turbo plus '99 "Blue beast"

#5 2018-07-26 20:26:28

rich20vt
Gebruikers

Waarschijnlijk heb je dit filmpje al gezien maar het geeft ook wel een leuke indruk alleen vind ik de prijs niet echt realistisch.

https://www.youtube.com/watch?v=cSjgRdpvv9Q

Heb je er nu al wel eens mee gereden? Denk dat je het wel heel erg leuk vind alleen ze worden wel steeds duurder hoor de laatste tijd (4000 Euro goedkoopste op mobile.de en 6000 euro op marktplaats en gaspedaal).

Forum footer